share
1401/03/10
‌ ‎
نخستین جلسه کمیته علمی همایش ملی مرجعیت علمی قرآن برگزار شد

نخستین  جلسه کمیته علمی همایش ملی مرجعیت علمی قرآن با موضوع بررسی محورها و زمان بندی اجرای  همایش با حضور رئیس، دبیر علمی و اعضای کمیته علمی همایش در پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم برگزار شد.

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین یوسفی مقدم، دبیر علمی همایش، ضمن خوشامدگوئی و ارائه گزارشی از کارگروه مرجعیت علمی قرآن، گفت: همایش مرجعیت علمی قرآن کریم بر محور موضوعات منشور مرجعیت علمی قرآن کریم دور می‌زند که این رویکرد برای آن است که در صدد تثبیت الگوی تراز و روش تثبیت شده علمی در جهت تقویت علوم اسلامی و ثبیت و تحکیم علوم انسانی قرآن بنیان هستیم.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سبحانی، رئیس همایش ملی مرجعیت علمی قرآن، ضمن اشاره بر ضرورت پیوند قرآن و علوم به منظور رفع مهجوریت علمی قرآن، تصریح کرد: ما در این مسیر، در ابتدای راه هستیم و  این همایش نخستین همایش مرجعیت علمی قرآن کریم می باشد. 

وی افزود: بر این اساس، در این همایش در مورد کلیات مربوط به مرجعیت علمی قرآن بحث می‌شود و در همایش های آتی وارد علوم مختلف می شویم که در این صورت نیاز به حضور متخصصان علوم و دانش های مختلف است.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در پایان سخنان خود سطح همایش را کاملا تخصصی دانست و از اساتید و پژوهشگران جهت مشارکت در نگارش مقالات علمی معتبر به منظور افزایش غنای علمی همایش دعوت نمود.