share
1401/04/29
از سوی رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم؛
محورهای اصلی اولین همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم تشریح شد

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم دلایل و شواهد مرجعیت علمی قرآن کریم، عرصه های مرجعیت علمی قرآن و قلمروهای مرجعیت علمی قرآن را از محورهای همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم عنوان کرد.

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق یوسفی مقدم دبیر علمی همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم در مراسم رونمایی از پوستر و سایت این همایش گفت: توفیق پیدا کردیم در گذشته همایشی با عنوان قرآن و مسائل جامعه معاصر داشته باشیم و برگزاری همایش ملی «مرجعیت علمی قرآن» در کارگروهی با همین عنوان و در مهر ۱۴۰۰ به تصویب رسید و در دی ۱۴۰۰ نیز این همایش به ثبت ISC رسید.

وی افزود: اولین جلسه کمیته علمی همایش در خرداد سال جاری برگزار شده و طی آن محورهای اصلی و نقطه نظرات مختلف مورد بررسی قرار گرفت و دومین جلسه کمیته علمی نیز در تیرماه برگزار شد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: مبانی مرجعیت علمی قرآن کریم اولین محور این همایش است.

وی بیان داشت: دلایل و شواهد مرجعیت علمی قرآن کریم، عرصه های مرجعیت علمی قرآن و قلمروهای مرجعیت علمی قرآن، گونه های مرجعیت علمی قرآن کریم همچون اثرگذاری استکمالی، حکمیتی و نگرشی و بینشی قرآن از دیگر محورهای همایش مرجعیت علمی قرآن کریم هستند.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم تحقق مرجعیت علمی قرآن کریم را محور ششم این همایش برشمرد و تصریح کرد: در این محور به مسائلی همچون پیشینه شناسی و آسیب شناسی مرجعیت علمی قرآن کریم و راهبردها و راهکارهای تحقق مرجعیت علمی قرآن کریم پرداخته خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم علاقه مندان با مراجعه به سایت همایش ملی مرجعیت علمی قرآن کریم به نشانی  qsaconf.isca.ac.ir ، محورها را مورد توجه قرار داده و در زمان مقرر چکیده ها و خود مقالات را به دبیرخانه همایش ارسال کنند.