share
1402/11/26
با حضور رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی؛
آیین رونمایی از آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن براساس دیدگاه‌های امام خامنه‌ای(مدظله العالی) برگزار شد

آیین رونمایی از آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن براساس دیدگاه‌های امام خامنه‌ای(مدظله العالی) درباره مقاومت اسلامی از نگاه قرآن و مرجعیت علمی قرآن کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین استاد دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و جمعی از مدیران و پژوهشگران این پژوهشکده برگزار شد. 

به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، در آغاز مراسم حجت الاسلام والمسلمین یوسفی مقدم رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن ضمن عرض خوش آمدگویی به حضار گفت: در مراسم رونمایی امروز از 30 اثر از تولیدات پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در حوزه مقاومت اسلامی و مرجعیت علمی قرآن کریم بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به این که پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن به عنوان مجموعه ای علمی و مطالعاتی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بنای خود را بر این گذاشته که بر محور دیدگاه ها و نظریات مقام معظم رهبری پروژه های خودش را تعریف نماید، بیان کرد: پروژه‌هایی همچون مرجعیت علمی قرآن کریم، مطالعات نظام سازی و مقاومت اسلامی برگرفته از رهنمودها و دیدگاه‌های مقام معظم رهبری شکل گرفته است و با توجه به این که از نظر علمی مراحل خوبی را طی کرده‌اند قابلیت این را دارد که به جامعه علمی کشور معرفی و مورد استفاده قرار بگیرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین لک زایی به ایراد سخن پرداخت و گفت: خدا را شاکرم که توفیق این را داریم که در محضر قرآن کریم و محضر اندیشه های مقام معظم رهبری هستیم؛ اندیشمندی که بر معارف و مفاهیم قرآن بسیار اشراف دارد و اندیشه های او قرآنی است و با قرآن کریم اشراب شده است.

وی ادامه داد: بنده توفیق داشته ام که 10 مجلد تفسیر از مقام معظم رهبری که از سوی موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی منتشر شده را برای جمعی ارائه کرده ام. واقعا به لحاظ رویکردهای راهبردی که در این تفسیر وجود دارد بی نظیر است؛ حتی آن مباحثی که قبل از انقلاب ایشان فرموده اند، اما وقتی مطالعه می کنید به نظر می آید که برای زمان کنونی است و بسیار به‌روز و راهبردی است. 

وی در پایان ضمن قدردانی از تولید آثار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن که بر دیدگاه های مقام معظم رهبری متکی است افزود: این آغاز راه است و به امید خدا در ادامه با تکمیل کارهای بزرگی همچون دائره المعارف قرآن کریم و دانشنامه های تخصصی به گسترش حکمرانی قرآنی کمک خواهد شد.